Историята на Ferrari

Едно от най-познатите имена в света на спортните и луксозните автомобили, Ferrari, ни служи вече повече от 70 години. Нека разгледаме историята на Ferrari и да разберем как започва това наследство.

Историята на Ferrari – опознайте началото на това вечно наследство

Ферари, любимото име на всеки автомобилен ентусиаст, е добре познато име в света на луксозните автомобили. Да има луксозен автомобил е мечтата на всеки. Всеки път, когато попитате хората за любимите им автомобили, които искат да си купят, Ferrari ще остане на първо място в списъка им. Луксозните му характеристики, свръхскоростта, напредналите технологии и зашеметяващият външен вид го превръщат в перфектния луксозен автомобил. 

Обаче Ферари не е бил такъв от самото си начало. От 1947 г. до сега Ферари непрекъснато произвежда най-емблематичните автомобили в спортния и луксозния жанр. Замисляли ли сте се някога как започва всичко това? Не сте ли искали да знаете как Ферари успява да се състезава с времето и да побеждава своите опоненти? Ако да, тогава сте на правилното място. В тази публикация ще разгледаме 7-те десетилетия на успех и отлични услуги. 

И така, какво чакате? Нека да започнем да изследваме миналото на тази успешна марка луксозни автомобили и как наследството продължава вече повече от 70 години. 

Енцо Ферари – легендата, която поставя началото на това наследство

Енцо Ферари е основател на компанията Ферари. Никой никога не би си представил, че момче, родено в Италия през 1898 г., ще бъде основател и собственик на една от най-големите марки луксозни автомобили в света. Енцо развива интерес към състезателните автомобили още в ранна възраст, понеже е бил автомобилен състезател. 

През 1920 г. Енцо Ферари е нает като състезателен пилот в Alfa Romeo, популярна по това време италианска компания за спортни автомобили. През 1929 г. Енцо основава Скудерия Ферари, която сега е официалното състезателно подразделение на Ферари. По онова време обаче то е просто подразделение на Алфа. До 1931 г. Енцо се състезава в много автомобилни състезания и печели няколко медала. През 1931 г. той печели 2-ро място в състезанието Circuito t Province. Това е последното състезание за Енцо като пилот. Той иска да прекарва време със семейството си, тъй като се очаква първото му дете, Алфредо. Продължава да работи с Алфа повече от 8 години, след като го изоставя като състезателен пилот. 

Ранни дни

През 1939 г. Енцо трябва да напусне Alpha, за да основе своя собствена автомобилна компания. Той обаче трябва да се съгласи да не използва името Ферари за своята компания или за какъвто и да е автомобил в продължение на 4 години и спазва споразумението с уважение. Ранните дни на Ferrari не са толкова забележителни до 1945 г. През 1945 г. Ферари се появява с двигател V12. И се превръща в един от подписите. 

Ferrari 125 S-Първата победа

Първият официален спортен автомобил на Ферари е пуснат през 1947 г. Това е първата победа на Енцо Ферари и цялата му компания. Този автомобил получава името „Ferrari 12t S“. Този автомобил трябваше да бъде пуснат по-рано. Но по време на Втората световна война фабриката в Модена е ударена от бомби и е повредена. Тогава Ферари се премества в Маранело. Тук е построена легендарната фабрика, която работи и до днес. Ferrari 125 S е пуснат на пазара от същата фабрика и от него са подготвени само 2 оригинални модела. На следващата година Ферари участва в състезание и печели Grand Prix на Рим. 

Снимка: drivemag.com

Първи шоурум на Ферари

Преди 1950 г. някои автомобили Ферари вече са били пуснати на пазара и са се представили добре, като са спечелили няколко топ състезания в Италия. Въпреки това все още не е имало изграден шоурум за Ферари и само богати състезатели и автомобилни ентусиасти са имали достъп до Ферари. Но в началото на 1950 г. един бивш автомобилен състезател на име Лунги Чинети открива първия шоурум на Ферари в Съединените щати.  Това е времето, когато Ферари започва да си спечелва репутацията на най-добрия производител на състезателни автомобили в света. Местоположението на шоурума е променяно веднъж или два пъти поради специфични проблеми. Но пазарът на Ферари започва да се развива в САЩ. Този пазар все още е най-доходоносният за Ферари.

1956-1961 – някои трагични моменти в историята на Ферари

Нито една фирма или компания не е станала най-великата на всички времена, без да преживее някаква трагедия. Така беше и в случая с Ферари. До 1956 г. всичко върви в полза на Енцо Ферари, тъй като през този период не се случва нищо трагично. А после, през 1956 г., се случва един от най-трагичните моменти в историята на Ферари.  Алфредо или Дино, най-големият син на Енцо Ферари, умира вследствие на мускулна дистрофия. Това е много тежък момент за цялата компания. 

Цялата компания е поразена от тази трагедия. Но Енцо отново се бори упорито, за да върне компанията на правилния път. Отново нещата изглеждат нормални, но само след 4 години се случва нова трагедия. Това е напускането на главните инженери Карло Чити и Джото Бизарини заедно с някои други членове през 1961 г. Това събитие се отразява на компанията в много отношения. Членовете, които напускат компанията, са имали други планове, а не да се присъединят към други компании. 

Под ръководството на Карло Чити и Джото Бизарини те се заемат да създадат нова компания, която да се конкурира директно с Ферари. Причината за това напускане е намесата на съпругата на Енцо Лаура в компанията. 

60-те години на ХХ в. – фаза на прехода

Шестдесетте години на XX в. се смятат за преходен период за Ферари. След напускането на няколко членове, в компанията са наети инженерът Мауро Форгиери и дизайнерът на каросерии Серджо Скалиети. Те завършват текущия проект на 250 GTO. И този автомобил се превръща в емблематичен спортен автомобил на всички времена. През 1960 г. Енцо също така разбира, че наличието на партньори е ключът към разрастването на една компания, за да стане тя по-голяма и по-успешна. През 1969 г. компанията намира партньор в лицето на Фиат Групс, който купува 50-процентни дялове от бизнеса. 

F40 – последното Ферари при Енцо

През 1987 г. се появява F40. Това е последното Ферари под ръководството на Енцо Ферари. Енцо умира през 1988 г. на 90-годишна възраст. След него компанията преминава под управлението на фиат Груп, която купува 90% от акциите. Наследството на Ферари обаче не свършва с Енцо, понеже продължава да расте с всяка изминала година. През 1991 г. Лука ди Монтедземоло е назначен за нов председател на Ферари след Енцо. Той остава на този пост до 2014 г. След него новият председател или главен изпълнителен директор е Серджо Маркионе. Той продължава да е на същия пост и досега.

Някои факти за Ферари

Червеният му цвят

Червеният цвят на Ферари не е бил избор на Енцо при създаването на компанията. В правилата е било записано, че всички международни спортни автомобили от Италия се боядисват в червено. Това е така само до 1960 г. Но Енцо решава да се придържа към традицията и да продължи да боядисва Ферари в червено.

Логото на Ферари

Снимка: wikipedia.com

Зад логото на Ферари се крие емоционална история. То е от самолета на Франческо Барака, пилот от италианските военновъздушни сили по време на Първата световна война. Енцо също е присъствал на тази война и е отбелязал този кон на крилото на самолета. Затова, когато основава компанията, той решава да запази черния кон на жълт фон като лого на компанията. 

Заключение

Вече знаете историята на Ферари – легендарна компания за производство на луксозни автомобили. Борбите и успехите на Ферари също са вдъхновяващи. Това наследство обаче продължава. Главният изпълнителен директор на Ферари има някои по-големи планове за компанията. Досега тя е постигнала много и желае да постигне още повече. Ферари вече е спечелила 500 награди в автомобилния и спортния жанр. Нейните автомобили са се състезавали на писти по цялото земно кълбо.