Какво правите, когато искате да кандидатствате за позиция в академична институция, организация или проект във вашата фирма? Писмото за намерение е официален начин, по който можете да изразите интереса си към дадена позиция, академична стипендия, проект или дори място в образователна програма.
Така, какво представлява писмото за намерение? Писмото за намерения предоставя платформа, чрез която можете да заявите интереса си към определена позиция. Това е писмо, в което можете творчески да заявите, че се интересувате от дадена длъжност. Писмата за намерения не се ограничават само до искане на предложение за работа, те могат да се използват и за да се отличите, когато искате да се запишете в академична програма или дори да ръководите проект във вашата фирма. Хубавото на писмото за намерение е, че може да бъде изпратено дори когато целевата организация не търси никой за длъжността, за която кандидатствате.
За разлика от мотивационното писмо, писмото за намерения се фокусира повече върху организацията и върху това как вашите умения, интереси и опит съответстват на позицията, за която кандидатствате. Писмото предоставя творческа свобода, за да изразите себе си по интересен начин.
Ето няколко съвета за това как да напишете интересно писмо за намерения. Тези съвети ще гарантират, че след като мениджърът по наемане на работа или академичният преподавател прочете писмото ви, ще бъде повече от склонен да ви даде работата или академичната длъжност.
Стъпка 1: Направете задълбочено проучване за организацията
Проучването е елемент от писането на писмо за намерения. Когато проучите мисията, визията и работата на дадена организация, разбирате какво търси тази фирма в един кандидат.
Проучването ви дава възможност да научите и изискванията за длъжността, за която искате да кандидатствате. То също така ви дава ясна представа за типа хора, които преди това са били на тази длъжност. Проучването полага основите на писмото за намерение, тъй като ще придобиете знания за ключовите думи, които ще заинтригуват всеки, който чете писмото. Проучването също така гарантира, че знаете уменията и интересите, на които да наблегнете в писмото.
Докато извършвате проучването си, създайте списък с най-важната информация за длъжността. Този списък ще ви гарантира, че няма да забравите подробности, които може да се наложи да добавите към писмото за намерения.
Стъпка 2: Анализирайте ключовите умения и интереси, които съответстват на позицията
Анализът също е важна стъпка, тъй като ви помага да изберете каква информация да включите в своето писмо за намерение. След като проведете проучването си, анализирайте какво е най-важно за организацията и как вашите умения помагат за подобряването им. Намерете поне три начина, по които отговаряте на изискванията на длъжността.
Първо, избройте своите умения и интереси. Изброяването на уменията и интересите ви ще ви помогне да анализирате и сравните първия списък с изисквания за длъжността. След това елиминирайте всички умения и интереси, които не вървят ръка за ръка с това, което организацията по принцип търси в своите кандидати. Отбележете актуализирания списък с умения и интереси и как те съответстват на кандидатурата за желаната от вас позиция.
Стъпка 3: Създайте интересен сюжет
След като сте направили проучване и сте анализирали кои умения и интереси трябва да бъдат включени в писмото ви за намерения, използвайте тази информация, за да създадете интригуващ разказ. Наличието на точки, които да използвате, преди да започнете да пишете писмото за намерение, е от съществено значение, тъй като то ще ви даде параметрите на писмото. Тъй като писмото за намерение трябва да бъде кратко, наличието на ясна представа за точките, които да включите в писмото, е от ключово значение.
Когато създавате описанието, можете да знаете как лесно да изложите своите умения и интереси, които са свързани с изискванията за длъжността. Например, вместо просто да кажете: Аз съм фотограф и съм направил над 8000 снимки, можете да напишете: Аз съм квалифициран фотограф в областта на интериорния дизайн, отговорен за кураторството на над 8000 зашеметяващи снимки.
Стъпка 4: Сега напишете писмото
След като вече имате цялото съдържание на писмото, го напишете в следния формат;
1. Използвайте официален формат на писмото
В този случай писмото за намерение е официално писмо, с което заявявате интереса си към определена позиция.
2. Поздрав
В писмото за намерение поздравът трябва да бъде възможно най-личен. Използвайте името на мениджъра по наемане на работа, ако можете да го откриете в проучването си. Използването на името на лицето, което отговаря за прочитането на вашето писмо за намерение, показва, че сте направили проучване и прави писмото по-лично. Може да заблудите читателя си, като използвате “ до когото може да се отнася“ като поздрав.
3. Използвайте завладяващо въведение
След като вече знаете кои точки да включите в писмото си и как да ги направите увлекателни, преминете към създаването на уводния параграф. Това е изключително важен параграф, тъй като читателят решава дали ще прочете писмото ви или не. Ако направите уводния текст възможно най-провокиращ мисълта, това гарантира, че читателят ще се заинтересува от написаното от вас. Когато започнете уводния си параграф с думите: Искам да изразя интереса си към позиция х, вече сте загубили интереса на читателя, тъй като повечето писма, които ще прочете, започват по този начин. Писмото за намерение трябва да бъде възможно най-завладяващо, защото искате мениджърът по наемане на работа или академичният състав да ви имат предвид, въпреки че не приемат кандидати. При съставянето на описанието в стъпка 3 се уверете, че сте намерили нестандартен начин да изразите интереса си към позицията.
4. Напишете основната част на писмото
Също така е важно да се уверите, че цялото ви писмо е завладяващо. Не забравяйте да включите най-впечатляващите си идеи, които отговарят на изискванията за длъжността. Използвайте основните точки, които сте подчертали в описанието си. Представянето и потокът на идеите са от ключово значение в този момент. Подчертайте постиженията си по такъв начин, че читателят да бъде залепен за писмото ви. Посочете постиженията си и как сте направили предишната си организация по-добра.
Например през 5-те ми години като фотограф по интериорен дизайн бях отговорен за 15% от новите клиенти във фирмата ни, които изрично заявяваха, че снимките ми са толкова зашеметяващи, че искат къщите им да изглеждат точно като на снимките.
Прочитайки това твърдение, поискахте да отидете и да видите снимките, нали? Писмото за намерение трябва да бъде възможно най-провокиращо мисълта, като същевременно подчертава вашите умения и интереси.
5. Призовете за действие
В заключителния параграф обяснете стъпките, които искате читателят да предприеме след като е прочел писмото. Например можете да заявите, че сте благодарни, че е прочел писмото ви, и да посочите адрес за връзка, на който да се свърже с вас. Ако сте по-смели, можете да кажете, че очаквате да получите отговор от организацията след определен период. Препоръчително е също така да включите информацията си за контакт, след като се подпишете. Пример:
С уважение,
Джон Доу
johndoe@gmail.com
+1(23) 456-7890
Обобщение!
Писането на писмо за намерения е лесно, когато разполагате с правилните съвети. Сега можете да изпратите писмото до мениджърите по наемане на работа.