В условията на социална изолация, когато всички училища са затворени, учениците учат у дома, а родителите работят от вкъщи, последните данни на OLX.bg за търсенето и предлагането в платформата показват ръст на пособията за пълноценен живот от вкъщи. Оказва се, че потребителското поведение в OLX отразява напълно заниманията на хората, които в момента са лишени от всекидневните си хобита и социален живот.
Въпреки, че въвеждането на извънредно положение в страната на 13 март 2020 г. парализира повечето бизнеси, с изключение на хранителните и бързооборотните стоки, от OLX наблюдават възвръщане на нормалните нива в търсенето и предлагането. В последната седмица на март (23-31.03.2020 г.) данните на платформата за обяви сочат повишено търсене в категориите „Електроника“ и „Спорт, книги и хоби“. „Потребителите търсят да закупят лаптопи, таблети и други мобилни устройства, за да могат всички членове на семейството да могат да учат и работят от вкъщи“, коментират от OLX. В категорията „Спорт, книги и хоби“ най-търсени са артикули като ластици, дъмпели, велоергометър, които улесняват тренировките у дома. Сред най-търсени по ключови думи са “Playstation 4” и „хлебопекарна“, което допълва картината за развлеченията на деца и родители вкъщи.
В категория „Работа“ се забелязва рязко повишаване на търсенето в първата седмица на месец април заради съкращенията в най-засегнатите бизнеси от кризата. Предлагането в категорията, обаче, не съответства на търсенето и то е доста по-ниско в сравнение с периода преди въвеждането на извънредното положение.
Най-големият спад на търсенето за периода се регистрира в категорията „Екскурзии и почивки“. Това е напълно обяснимо, предвид строгите ограничени за пътуване и излети сред природата.
Предлагането в платформата започва да се нормализира. През първата седмица на месец април се забелязва покачване в броя обяви за автомобили, гуми и джанти, но това важи само за частните потребители на платформата.
Интересна тенденция има и в категория „Дом и градина“, където 10 дни след началото на извънредното положение има ръст в броя на потребителите, които публикуват обяви. Това говори, че много хора използват свободното си време за декориране, смяна на мебелите, както и за ремонти.
Най-голямо разминаване между търсене и предлагане има в категория „Електроника“, където търсенето на мобилни устройства скача за сметка на новите обяви. „Хората не са склонни да сменят устройствата си с нови и скъпи модели в условията на криза, както и да продават наличните си такива, защото нуждатата от тях е огромна“, споделят от OLX.
Категориите, в които се забелязва нормално или завишено предлагане и от бизнес потребителите на платформата, са „Спорт, книги и хоби“ и „За бебето и детето“.
От началото на извънредното положение редовните потребители на OLX са станали по-ангажирани. Един потребител прави с 15% повече сесии на сайта, а времето, прекарано в OLX се е повишило с 6%.
Демографските данни сочат, че има ръст при броя мъже, които посещават платформата с 5%. Най-много посещения има от хора на възраст между 35 и 45 години, както и от на-младите на възраст 18-24 години.